Lisatud ostukorvi
Avaleht / Blogi / IT hooldus- ja haldusteenus võib päästa katastroofist

IT hooldus- ja haldusteenus võib päästa katastroofist

15.veebruar 2017  /  0 kommentaari  /  serverihooldus  /  autor: Kenno kink
IT hooldus- ja haldusteenus võib päästa katastroofist Tööülesannetest tingituna tekkis taas soov arutleda IT haldusteenuse vajalikkuse üle. Näitena kasutaksin ühte viimastest juhtumitest ühe ammuse kliendiga.

Nimelt sai tema kontorisse aastaid tagasi paigaldatud töökindlad serverid koos korralike kõvaketastega. Kõvakettaid sai dubleeritud nii, et poolte purunemisel andmed veel säiliks, nende tähtsus tema äris oli liialt suur.

Ettevõtja oli teinud toona investeeringu, mis pidi pakkuma kogu kontorile sujuva andmetöötluse, kasutuse ja tema jaoks olulisima, laitmatu kliendisuhte päris pikaks ajaks. Südamerahule pani pitsati 2. aastane garantiidokument. Kuna tuliuued seadmed ja IT lahendus sai paika suure varuga, siis tundus hooldusvajadus kliendile tol hetkel teisejärguline, hoolimata asjaolust, et olime seda talle südamele pannud. Väga inimlik, kas pole?

Ja nii juhtus, et ühel päeval, hiljaaegu, peatus kogu ettevõtte töö määramatuks ajaks. Üle poolte kõvaketastest olid lihtsalt ära väsinud ja hoolimata andmete dubleerimisest suur osa neist kadunud. Toonase topeltinvesteeringu mõttekus sai külge suure küsimärgi.

Niisuguseid katastroofe tuleb meie töös ette regulaarselt. Mis oleks saanud teha selle olukorra vältimiseks?

Toon välja mõned lahenduskäigud:
1. Igakuine serveri hooldus-haldusteenus.
RISKID: minimaalsed. Igakuise hooldus- ja haldusteenuse käigus oleksime tuvastanud kõik vead ja probleemid IT- süsteemides. Enamus neist oleks lahenenud enne, kui klient neid märganudki oleks. Iga probleem ja tõrge jõuab meie administraatorile kohese signaalina. Lisaks oleksime pidevalt kaugmonitoorinud ja ennetanud enamuse ohtudest ja riskidest.

Seega oleksime säästnud klienti uutest kuludest seadmetele ja vanad oleks saanud tõestada oma töökindlust. Nende eluiga on pikk vaid koos regulaarse hooldusega.

Lisaks oleksime hooldanud kindla tegevuskava alusel ka muud IT taristut. Meie põhitegevus ei ole vaid signaalidele reageerimine ja juhtunud probleemidesse sekkumine, me ennetame neid kindla tegevuskava järgi.

2. Serveri ja IT pargi hooldus pärast garantiiaja lõppu.
RISKID: garantiiaja lõpu (väga inimlik) unustamine, paljude tekkivate proleemide mittemärkamine ettevõtte sees ning probleemide tuvastamine pärast nende tekkimist häirib kindlasti töörütmi.

Kuid ka üksikuna tellitud hooldusteenuse käigus oleksime tuvastanud ja kõrvaldanud enamuse ohtudest ja riskidest ning lükanud edasi uute seadmete ostu. Ka oleks ära jäänud andmete taastamise kulud ja ettevõtte töö seiskumine koos kõige kaasnevaga.

Lisaks oleksime hooldanud kogu IT pargi – arvutitöökohad, teostanud kõik uuendused, monitoorinud turvalisuse taset ja kõrvaldanud kõik muud ohud. Meie teenusega saab kaasa ka adekvaatseid ja säästlikke nõuandeid, mida tulevikus probleemide vältimiseks teha.

Hooldamine on regulaarselt vajalik, seda ei tasuks unustada. Oleme oma töös märganud, et enamus ettevõtjatest mõistab seda pärast ühte suuremat kaost.

Laienda meie ettevõtte näide autohooldusele ja -remondile ja sa mõistad kohe, millest ma räägin.

3 järeldust seoses teostatud tööga:
1. Hooldamata seadmed ja IT lahendused tekitavad kindlasti probleeme - need juhtuvad kõige halvemal ajal.
2. Kahjud ja kulud on etteaimamatud.
3. Hinda kõige hullemat stsenaariumit, kasulik on ennetustöö vastavalt sellele.

Kuidas me taastame purunenud kõvaketta andmeid, sellest kirjutan siin. Kuidas ennetada kõvaketta purunemist, kirjutan siin ja jään lootma, et tegutsed vastavalt ning taastamise teenust kunagi ei vaja.

Leidsid häid mõtteid? Jaga teistelegi

LISA KOMMENTAAR